Urban Sketcherzy z Polski i Europy, łączmy się po raz kolejny! Zapraszamy na trzeci Festiwal Miejskiego Szkicowania w Świdnicy - od 15 do 18 sierpnia 2024 to piękne miasto na Dolnym Śląsku wypełni się miłośnikami rysowania w terenie. Rysunkowe spotkania wśród zabytków, plenerowe warsztaty, wystawy, prelekcje, targi materiałów plastycznych to tylko niektóre atrakcje, będzie też okazja poznać ciekawych ludzi i dołączyć do międzynarodowej społeczności podziwiającej świat ze szkicownikiem w ręku.
Więcej informacji w najbliższych miesiącach będziemy udostępniać na stronie naszego Festiwalu na Facebooku: Urban Sketching Festival Świdnica
Cena festiwalowej wejściówki (zapewniającej identyfikator oraz goodie bag do odbioru osobistego w trakcie Festiwalu) to 50zł a pojedynczych warsztatów to 100zł.
W tym roku każdy prowadzący warsztaty poprowadzi również prezentację lub demo. Wstęp na prezentacje i dema jest darmowy dla wszystkich uczestników Festiwalu.
Na każdych zajęciach obowiązuje limit uczestników. Koszt pojedynczych warsztatów to 100 zł. Można zapisać się na dowolną liczbę warsztatów. UWAGA - niektóre zajęcia nakładają się na siebie, prosimy sprawdzić grafik przed zapisaniem się!
O warsztacie
“Życie w cieniach: Trójstopniowy schemat, aby zobaczyć, kształtować i wyostrzać”
Podczas wciągających warsztatów "Życie w cieniach" Alán Ramiro poprowadzi uczestników przez nowatorskie podejście do szkicowania miejskiego za pomocą swojego unikalnego trójstopniowego schematu: Zobacz, Kształtuj i Wyostrz. Na tych warsztatach detale stają się przyjemnością, a nie obowiązkiem. Obserwując cienie, skupiamy się najpierw na tworzeniu form, stosując plamy tuszu lub akwareli. Z tego procesu następnie definiujemy kontury i krawędzie za pomocą pióra i atramentu, z wybiórczą uwagą. To, co kiedyś było trudne w szkicowaniu, teraz staje się przyjemnością dzięki światłu i cieniowi. Ta metoda pomaga szkicującym przezwyciężyć przytłoczenie detalami i pułapki perfekcjonizmu, zmieniając akt szkicowania w radosną eksplorację światła i cienia.
Materiały
- szkicownik akwarelowy A4 lub większy albo blok oraz papier na szybkie szkice próbne
- kredka (najlepiej niebieska, czarna lub fioletowa)
- pędzle: okrągły pędzel: rozmiar 12-16 i rozmiar 4
- sugerowane: Pędzle wodne napełnione rozcieńczonym tuszem: ciemnym i średnim
- akwarele: standardowy zestaw akwarelowy. Sugerowane kolory to ultramaryna, żółta ochra i siena palona
- cienkopisy: kilka cienkopisów o różnych rozmiarach z trwałym czarnym tuszem lub pióro wieczne z wodoodpornym atramentem
- stołek. Kubek na wodę. Woda. Ręcznik papierowy.
O prowadzącym
Alán Ramiro - Prowadzony pasją do tworzenia, nawiązywania relacji i pomagania, Alán Ramiro wnosi do świata miejskiego szkicowania swoje wyjątkowe połączenie nomadycznych podróży z doświadczeniem w projektowaniu architektury. Jego dziesięcioletnie doświadczenie w pracy w architekturze w Stanach Zjednoczonych, pomnożone przez liczne podróże po całym świecie, doskonaliło jego zdolność przekładania skomplikowanych struktur na żywe szkice.
Podczas niedawnej podróży ze szkicownikiem przez Rzym, Włochy, Alán stanął przed wyzwaniem złożonych detali fasad, które zainspirowały go do stworzenia nowej techniki, która zrewolucjonizowała jego podejście – szkicowania cieni na początku. Ta prosta, a jednocześnie potężna technika zmieniła sposób, w jaki podchodzi do detali architektonicznych, wprowadzając wolność i energię w jego szkice.
Alán wiedział, że jest artystą w wieku dziewięciu lat, ale życiowe okoliczności sprawiły, że odłożył to na bok, aż pewnego dnia, w 2013 roku, jego pasja do sztuki została ponownie rozpalona. Podczas studiów architektonicznych w Hiszpanii przez rok Alánowi zabrakło pieniędzy, dlatego też podjął się pilnej potrzeby opanowania szkicowania, co dało początek 'seethelines'. Poprzez rygorystyczne ćwiczenia wizualizacyjne Alán odkrył przekształcającą moc urban sketchingu w samorealizacji. Po ponad 30 naszkicowanych krajach i zamieszkaniu w Lizbonie, podróż Alána ewoluowała, przyjmując podwójne role artysty i edukatora na drodze kreatywnej eksploracji. Jego warsztaty zachęcają sketcherów do wplecenia osobistych doświadczeń w ich sztukę, przechodząc poza samą replikację. Szkicowanie miejskie dla Alána nie jest tylko czymś, co robimy dla zabawy; to linia ratunku, by uczcić teraźniejszość i obserwować nasz rozwój w namacalnej postaci przez całe życie.
Instagram: @seethelines
Wyprzedane
O warsztacie
“Sztuka światła i cienia: warsztaty pastelami”
Podczas warsztatów nauczymy się jak uchwycić grę światła i cienia pastelami, odnajdziemy scenę w otoczeniu parkowym oraz wypróbujemy różne techniki rysowania pastelami.
Materiały
- szary papier ścierny (twardość 1500) (ok. 20 na 30 cm) lub papier szary czy czarny
- podkładka pod kartkę
- żabki
- 7 pasteli: biały, ultramaryna 140, beryl zielony 214, ciemnozielony 229, szkarłatny 070, herkulanum czerwony 068, jasny kadmowy żółty 512
- dodatkowo można dodać ochrę 035, francuski szary 802, night blue 149
- gumka
- temperówka (jeżeli pastele są w ołówkach)
O prowadzącym
Anna Iudina Artystka urodzona w Syberii. Długa graficzna zima oraz krótkie, kolorowe lato zainspirowały ją do tworzenia dzieł pełnych koloru. Jej twórczość jest zróżnicowana, pracuje w przeróżnych technikach graficznych i malarskich. Szkice odgrywają ważną rolę w jej twórczości, a jej ulubionym tematem jest człowiek.
Instagram: aiu_art
Wyprzedane
O warsztacie
“Wszędzie ludzie dookoła”
Warsztaty szkicowania ludzi w otoczeniu miejskim.
Postaram się przekonać Was, że rysowanie ludzi to świetna sprawa, trening refleksu i kreski, nauka rezygnacji z detali, synteza kształtu. Postaci mogą się przecież przydać na Waszych szkicach, dopowiedzieć jakąś historię czy po prostu ożywić miejskie kadry, zaistnieć na pierwszym, albo na piątym planie.
W ograniczonym czasie warsztatów ciężko opanować błyskawiczne i doskonałe szkicowanie ludzi, ale pokażę kilka przydatnych sposobów, jak ten temat oswoić.
Mam nadzieję, że po prostu będziemy się też dobrze bawić!
Materiały
- miękkie ołówki (6B,7B,8B)
- coś do ostrzenia
- szkicownik, w którym dobrze się Wam rysuje, raczej bez faktury i nie też jakiś drogocenny (planuję, byśmy zrobili sporo szkiców)
- jeżeli lubicie rysować pisakami - zabierzcie pisaki
- weźcie takie narzędzie, którym Wam się dobrze pracuje
O prowadzącym
Anna Ziętkiewicz - Jest fanką urban sketchingu i robi to od bardzo dawna, zanim jeszcze wiedziała o istnieniu grupy. Od lat aktywna członkini Urban Sketchers Poland. Bardzo lubi szkicować ludzi.
Instagram: kaszel_kaszalota
Wyprzedane
O warsztacie
“Kolorowa Świdnica. Malarska podróż gwaszem”
Warsztat w języku angielskim.
Naucz się tworzyć żywe szkice miejskie przy użyciu technik gwaszu i technik mieszanych.
Gwasz oferuje wyjątkowe matowe i nieprzezroczyste wykończenie, które idealnie nadaje się do scen miejskich, podkreślając
głębię i żywotność swojej grafiki.
Podczas tych warsztatów przyjrzymy się niekonwencjonalnym metodom uzyskania luźnego, wyrazistego i odważnego makijażu
styl artystyczny. Mieszając gwasz z suchymi mediami, takimi jak kredki, kredki i grafit,
przełamiemy tradycyjne standardy artystyczne.
Zaczniemy od eksperymentowania z teksturami i mieszania materiałów, zachęcając do swobodnych pociągnięć i
nieregularne wzory. Te wstępne ćwiczenia pomogą Ci oswoić się z nowymi językami artystycznymi
tętniąca życiem esencja pejzażu miejskiego.
Następnie skupimy się na stworzeniu mini-szkiców detali miejskich. Tutaj użyjemy gwaszu do
tło i integruj kolorowe linie przy użyciu suchych technik. Będziemy pracować ze spontanicznym kolorem
wyborów, podkreślając jednocześnie istotne szczegóły, aby przekazać poczucie syntezy.
W ostatniej części przyjrzymy się technikom kompozycji, deformowaniu perspektyw i łączeniu
różne tekstury, aby stworzyć dynamiczną i płynną reprezentację pejzażu miejskiego.
Materiały
- szkicownik mix media hot- pressed
A4 papier rysunkowy niskiej jakości, tylko do testów
- ołówki grafitowe: 2B, 6B
- czarny ołówek Pitta Oil
- Czarny długopis
- gumka do mazania
- ostrzałka
- podstawowe kolory gwaszu w tubach (zwykły gwasz, nie akryl): Cyjan, Magenta, Żółty, Czarny i
Biały. Opcjonalne dodatkowe kolory, takie jak turkus, ochra, row siena, pomarańczowy, opera rose
- pusta paleta do mieszania
- pędzle: 1-calowa płaski, 2 okrągłe, jeden rigger i kilka starych pędzli, jeśli
dostępne
- pędzle wodne do szybkiego szkicowania
- pojemnik na wodę
- papierowe ręczniki
- składany stołek
- tłuste kredki, takie jak Polychromos, Luminance lub Prismacolor: ochra, pomarańczowy, turkusowy, ciemny
zielony czarny...
- niektóre kredki Neocolor II lub pastele olejne: ochra, niebieski, pomarańczowy, ciemny róż, biały...
O prowadzącym
Maru Godas - Urodziła się w Barcelonie w 1966 roku. Z wykształcenia grafik, prowadzi własne studio graficzne w swoim mieście oraz jest aktywną członkinią grupy Urban Sketchers. Jej prace znalazły się w publikacjach takich jak National Geographic czy Planeta.
W wolnym czasie Maru tworzy gwaszem i olejami, aktualnie pracuje jako ilustratorka. Ciągle ekspoloruje nowe techniki: atramenty, akwarele, kredki...
Instagram: marugodas
Wyprzedane
O warsztacie
“W poszukiwaniu kontrastu / Ekspresja kontrolowana”
Podczas warsztatów uczestnicy poznają sposób, w jaki sam pracuję będąc w plenerze, z jakich materiałów korzystam oraz w jaki sposób staram się uchwycić atmosferę danej lokacji oraz jakich kompromisów należy dokonywać podczas malowania by uniknąć “przemęczenia” pracy.
Uczestnicy dowiedzą się również jak szukać kontrastu oraz jak nim operować, aby zwiększyć siłę wyrazu swojej akwareli.
Materiały
- wszelkie potrzebne materiały, dzięki którym uczestnicy będą mogli wykonać pracę plenerową w technice akwareli (np. twarda podkładka, taśma malarska, papier do akwareli - najchętniej bawełniany, pędzle dedykowane akwareli - miękkie włosie)
O prowadzącym
Cezary Bednarczyk - rodowity zielonogórzanin. W lipcu 2015 roku obronił dyplom magisterski z malarstwa na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego (pracownia prof. Stanisława R. Kortyki). Zajmuje się głównie malarstwem olejnym i akwarelowym a tematyka jego prac to w szczególności portret i pejzaż. Uczestnik wielu wystaw krajowych oraz zagranicznych, indywidualnych jak i zbiorowych. Jego drugą wielką pasją jest muzyka (perkusista ska/swing/rock’n’rollowej formacji Las Melinas).
Instagram: bednarczykcezary
Wyprzedane
O warsztacie
“Szybkie rezultaty szkicowania kredkami akwarelowymi”
Warsztat w języku angielskim.
Celem warsztatów jest pokazanie uczestnikom, jak szybko uzyskać efekty w szkicowaniu przy użyciu ograniczonej gamy kredek rozpuszczalnych w wodzie, z dodatkiem wody.
Na początku warsztatów zostanie wykonana seria miniaturowych szkiców, aby podjąć decyzję o kompozycji i kadrowaniu, a także o wyborze maksymalnie pięciu kolorów dla rzeczywistego szkicu.
Po wybraniu preferowanej kompozycji zaczynamy od większego arkusza: formatu A3.
Na początku zostaną wytyczone podstawowe kontury przy użyciu najjaśniejszego wybranego koloru.
Następnie zdefiniujemy podstawowe kształty różnych kolorowych obszarów. Same kształty zostaną wypełnione różnymi wzorami - w zależności od wyglądu rzeczywistego obiektu.
Użycie pędzla wodnego zdefiniuje różne kształty i uwydatni wybrane obszary kolorystyczne. Jednocześnie woda służy do definiowania cieni.
W zależności od wyniku po około 45 minutach na większym arkuszu dodamy kilka znaków w mocniejszych kolorach, aby podkreślić specyficzne cechy obiektu - może to być albo zarys osoby, albo znaczący element architektoniczny.
Materiały
- 1 pędzel wodny (np. Pentel Aqua Brush)
- ok. 10 kredek rozpuszczalnych w wodzie (różne kolory) (np. serie Faber Castell „Albrecht Dürer”)
- ok. 4 arkusze papieru akwarelowego, format A3
O prowadzącym
Michael Persch - niemiecki architekt, artysta i urban sketcher mieszkający w Plauen po wieloletnim pobycie za granicą. Z grupą związany jest od 2015 roku, kiedy to przypadkiem dowiedział się o grupie Urban Sketchers Singapore.
Michael aktualnie wykorzystuje trzy techniki szkicowania: pióro wieczne w połaczeniu z akwarelą, tusz malowany bambusowym kijkiem oraz kredki akwarelowe.
Instagram: persch.michael
Wyprzedane
O warsztacie
“Przekroczyć granice rysunku kolorem”
W ciągu 3 godzin warsztatów zrobimy 2 szybkie ćwiczenia
(maks.0, 5 godz.każde) w postaci winiety, niewielkich
rozmiarów, pracując plamą koloru w dwóch wersjach:
1. Uprzednio wykonany szybki szkic, potem luźno położone
plamy koloru wykorzystując zredukowaną paletę (do 3
kolorów) i szukając kontrastów pomiędzy światłem i cieniem.
2. Zaczynamy od plamy koloru i później wprowadzamy kontur,
po czym kończymy szkic aplikując kolor tak, aby osiągnąć
efekt światłocienia.
Rysunek definitywny, 2 godziny:
Rysunek wykonamy w ołówku, pitt oil, micronach, piórkach,
wg gustu, po czym przechodząc do koloru, postaramy się
przekroczyć granice rysunku, aplikując plamy barwne tak, aby
linia nie była przeszkodą ani ograniczeniem. Zamiast
kolorować rysunek postaramy się aby kolor był pełnoprawnym
i niezależnym elementem naszej kompozycji, wychodzącym
poza ramy rysunku.
Materiały
- ołówki: 2H, HB, B
- gumka, temperówka
- micron czarny 0,2 0,5 0,7 albo pióro
- akwarele, wystarczy 12 kolorów, ważne , żeby zawierały sienę paloną i ultramar i szarość payne’a.
- pędzelki do akwareli miękkie, najlepsze z naturalnego
włosia sobolowego lub z wiewiórki lub ich imitacje, doskonałe synthetic squirrel, Romana Szmala. Mogą być
pędzelki syntetyczne, okrągłe, 3 rozmiary: nr 2, 8, 12
- naczynie na wodę
- wsiąkliwy papier do osuszania pędzli
- klipsy do spięcia stron
- szkicownik, rozmiar według gustu i upodobań, ale ważne,
żeby miał papier z fakturką, nie gładki, może być celuloza,
bawełna lub mieszanka i od 200gr wzwyż, jako, że pracujemy z
wodą
- taboret, czy krzesełko
O prowadzącym
Iwona Flaszczyńska - ukończyła ASP w Warszawie. Otrzymała stypendium do Meksyku, gdzie ostatecznie mieszkała 4 lata, pracując przy ważnych projektach w konserwacji.
Od 1990 roku mieszka w Hiszpanii, gdzie zajmuje się nauczaniem i twórczością własną. Podróżowała wiele, głównie po krajach Ameryki Łacińskiej. Ma na swoim koncie wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych w Meksyku i Hiszpanii.
Od 2010 roku bierze aktywny udział w ruchu Urban Sketchers Barcelona. Uwielbia podróże, poznawanie innych kultur, góry i górskie marsze, plaże a przede wszystkim… rysowanie, które nieprzerwanie wyzwala w niej wielkie emocje!
Instagram: iwonaflaszczynska
Wyprzedane
O warsztacie
“Szkicowanie powoli: ludzie i otoczenie w czerni i bieli”
Warsztat w języku angielskim.
Celem będzie posiadanie czystego szkicu od samego początku, co oznacza, że należy dokonać wyborów, aby mieć pewność, że to, co nas interesuje w scenerii, zostanie narysowane podczas warsztatów.
Uczestnicy nauczą się wyobrażać sobie swój szkic jako sumę jego części (w ten sposób godząc się z „błędami”), skupiać się na rysowaniu scenerii, ostrożnie po jednej linii i ustalać priorytety elementów szkicu.
Materiały
- pojedynczy pisak (pędzelkowy lub przynajmniej 0,5, nic drobniejszego). Ja osobiście używam cienkiego linera Brush od UniPin.
- Materiał zabroniony: wszystko do wymazywania/poprawiania linii
O prowadzącym
Laurie Mouret - Odkryła urban sketching w 2012 roku i natychmiast pokochała taki rodzaj szkicowania. Samouk, który kocha pracować w czerni i bieli, poświęcając uwagę detalom.
Kocha szkicować ludzi, sceny pełne bałaganu oraz roślinność. Mieszka w Rumunii.
Instagram: lau.rie.mrt
Wyprzedane
Julita Oleszuk - Skanowanie prac
Prezentacja o wszystkich podstawowych kwestiach w temacie skanowania prac, przygotowania do druku oraz doborze materiałów, aby kolor był jak najwierniej odwzorowany.
Jak i gdzie wykonać skany i druki? Jakich parametrów używać? Na co uważać? Jak zapanować nad kolorem? Co może pójść nie tak?
Odpowiedzi na pytania jak i wiele innych kwestii poznacie i nauczycie się podczas prezentacji.
Dla kogo? Dla każdego rysownika!
Bo prędzej czy później przychodzi czas na wystawę prac, cyfrowe uwiecznienie rysunków czy też sprzedaż wydruków.
Wstęp wolny.
O prowadzącym
Julita Oleszuk - szeroko kreatywna projektantka graficzna. O wydruku i skanie artystycznym może rozmawiać godzinami, a swoje doświadczenie zdobyła w pracy digitalizując prace wielu artystów polskich.
Na codzień jest jedną z prowadzących USK Warsaw.
Instagram: ivy_foxes
Srikkanth Balasubramanian - Podróżniczy urban sketching w formacie opowiadania historii
Każdy szkic może opowiedzieć historię, i co więcej - każdy urban sketcher ma swoją własną historię do opowiedzenia.
Ta prezentacja będzie historią mikrobiologa, który odnalazł pasję w urban sketchingu.
Wstęp wolny. Prezentacja w języku angielskim.
O prowadzącym
Srikkanth Balasubramaniano - pochodzi z Tiruchirappalli, z południowych Indii. Mieszka w Delft (Niderlandy) od 2019 roku. Mikrobiolog w ciągu tygodnia, urban sketcher w weekendy.
Srikkanth kocha szczególnie szkicowanie na różnych przedmiotach - liściach, kubkach, kamieniach, korkach od wina, etykietach po kombuchy i innych.
Jest aktywnym członkiem Urban Sketchers Nederland.
Instagram: srikkanthsketches
Detlef Surrey - Berlin: Mur odwiedzony ponownie
"Gdzie był Mur?" - to pytanie wielu turystów zadawało Detlefowi, gdy spotykali go szkicującego w różnych miejsach Berlina.
Właśnie, GDZIE on był?
To pytanie zaciekawiło Detlefa i zmotywowało do odwiedzenia ze szkicownikiem miejsc, w których stał Mur Berliński.
Dzięki tej ciekawości powstał szkicownik pełen reportażowych szkiców dokumentujących współczesny świat z historią w tle. Fascynujący aspekt bycia urban sketcherem!
Wstęp wolny. Prezentacja w języku angielskim.
O prowadzącym
Detlef Surrey - członek Urban Sketchers Berlin, ilustrator i rysownik. Do Berlina przybył w 1975 roku, aby studiować nauki polityczne. Wtedy zaczął też tworzyć komiksy i ukończył studia artystyczne. 9 listopada 1989 roku Detlef był świadkiem upadku Muru Berlińskiego w Checkpoint Charlie.
Instagram: surrey_sketches
Aboli Dhayarkar - Pokaz tańca Kathak dla urban sketcherów
Podczas tego specjalnego pokazu, Aboli zaprezentuje nam taniec Kathak. Urban sketcherzy będą mieli okazję szkicować tancerkę w ruchu.
Kathak to forma tańca północnoindyjskiego, która wywodzi się od słowa „Katha”, co dosłownie oznacza opowieść, dlatego jest to sztuka opowiadania historii poprzez taniec. Kathak obejmuje taniec rytmiczny, znaczące ruchy ciała wraz z symbolicznymi gestami rąk. Ważnym elementem Kathak jest praca nóg (tworzenie dźwięków/rytmów poprzez stukanie stopami) oraz obracanie się/zwijanie się znane jako 'Chakkar'.
Wstęp wolny.
O prowadzącym
Aboli Dhayarkar - profesjonalna tancerka indyjskiego tańca klasycznego. Ukończyła studia magisterskie z sztuk performatywnych z wyróżnieniem na Uniwersytecie w Pune, w Indiach.
Oprócz tańca, cieszy się również innymi formami sztuki, takimi jak Mandala czy indyjskie formy sztuki plemiennej takie jak Gond, Warli, Madhubani, Phad...
Instagram: aboli.rd
Alán Ramiro - Szkicowanie nocą: Uchwycenie blasku miasta
Dzień czy noc, urban sketcherzy mogą korzystać ze szkicownika o każdej porze. Wbrew powszechnemu przekonaniu o pogorszonych warunkach wizualnych w nocy, kolory po zmroku są wyraźnie widoczne dzięki jednolitemu blaskowi światła ulicznego. Alán Ramiro zademonstruje, jak szkicować nocą, uchwycić różnorodność odbić i cieni. Nocna scena staje się okazją do zabawy z akwarelowymi plamami, podczas gdy mrok daje możliwość ćwiczenia ciemnych walorów, zwłaszcza dla głębi ciemnego nieba.
Wstęp wolny. Demo w języku angielskim.
O prowadzącym
Alán Ramiro - Prowadzony pasją do tworzenia, nawiązywania relacji i pomagania, Alán Ramiro wnosi do świata miejskiego szkicowania swoje wyjątkowe połączenie nomadycznych podróży z doświadczeniem w projektowaniu architektury. Jego dziesięcioletnie doświadczenie w pracy w architekturze w Stanach Zjednoczonych, pomnożone przez liczne podróże po całym świecie, doskonaliło jego zdolność przekładania skomplikowanych struktur na żywe szkice.
Podczas niedawnej podróży ze szkicownikiem przez Rzym, Włochy, Alán stanął przed wyzwaniem złożonych detali fasad, które zainspirowały go do stworzenia nowej techniki, która zrewolucjonizowała jego podejście – szkicowania cieni na początku. Ta prosta, a jednocześnie potężna technika zmieniła sposób, w jaki podchodzi do detali architektonicznych, wprowadzając wolność i energię w jego szkice.
Alán wiedział, że jest artystą w wieku dziewięciu lat, ale życiowe okoliczności sprawiły, że odłożył to na bok, aż pewnego dnia, w 2013 roku, jego pasja do sztuki została ponownie rozpalona. Podczas studiów architektonicznych w Hiszpanii przez rok Alánowi zabrakło pieniędzy, dlatego też podjął się pilnej potrzeby opanowania szkicowania, co dało początek 'seethelines'. Poprzez rygorystyczne ćwiczenia wizualizacyjne Alán odkrył przekształcającą moc urban sketchingu w samorealizacji. Po ponad 30 naszkicowanych krajach i zamieszkaniu w Lizbonie, podróż Alána ewoluowała, przyjmując podwójne role artysty i edukatora na drodze kreatywnej eksploracji. Jego warsztaty zachęcają sketcherów do wplecenia osobistych doświadczeń w ich sztukę, przechodząc poza samą replikację. Szkicowanie miejskie dla Alána nie jest tylko czymś, co robimy dla zabawy; to linia ratunku, by uczcić teraźniejszość i obserwować nasz rozwój w namacalnej postaci przez całe życie.
Instagram: seethelines
Michael Persch - Szybkie rezultaty szkicowania kredkami akwarelowymi
Podczas dema Michael zaprezentuje techniki podobne do tych, które będą poruszane podczas warsztatów - kredki akwarelowe. Podczas demo praca powstanie od razu na dużym formacie, z pominięciem tworzenia serii małych rysunków.
Wstęp wolny. Demo w języku angielskim.
O prowadzącym
Michael Persch - niemiecki architekt, artysta i urban sketcher mieszkający w Plauen po wieloletnim pobycie za granicą. Z grupą związany jest od 2015 roku, kiedy to przypadkiem dowiedział się o grupie Urban Sketchers Singapore.
Michael aktualnie wykorzystuje trzy techniki szkicowania: pióro wieczne w połaczeniu z akwarelą, tusz malowany bambusowym kijkiem oraz kredki akwarelowe.
Instagram: persch.michael
Anna Ziętkiewicz - Czarno na białym
Mamy zazwyczaj mnóstwo farb, kredek, pisakow, możemy użyć wielu kolorów, mieszać techniki, czasem nad tym bogactwem panujemy, a czasami nadmiar możliwości nas przytłacza.
A gdyby tak spróbować tylko czarno na białym?
Spróbuję! Może się okaże, że to wcale nie ogranicza.
Wstęp wolny.
O prowadzącym
Anna Ziętkiewicz - Jest fanką urban sketchingu i robi to od bardzo dawna, zanim jeszcze wiedziała o istnieniu grupy. Od lat aktywna członkini Urban Sketchers Poland. Bardzo lubi szkicować ludzi.
Instagram: kaszel_kaszalota
Cezary Bednarczyk - W miejskim pejzażu
W trakcie demonstracji akwarelowej uczestnicy poznają warsztat mojej pracy z pejzażem miejskim. Podczas malowania możliwe będzie zadawanie pytań bądź po prostu wymiana zdań na temat malowania akwarelą.
Wstęp wolny.
O prowadzącym
Cezary Bednarczyk - rodowity zielonogórzanin. W lipcu 2015 roku obronił dyplom magisterski z malarstwa na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego (pracownia prof. Stanisława R. Kortyki). Zajmuje się głównie malarstwem olejnym i akwarelowym a tematyka jego prac to w szczególności portret i pejzaż. Uczestnik wielu wystaw krajowych oraz zagranicznych, indywidualnych jak i zbiorowych. Jego drugą wielką pasją jest muzyka (perkusista ska/swing/rock’n’rollowej formacji Las Melinas).
Instagram: bednarczykcezary
Maru Godas - kolor, kształ i linia: intuicyjny dialog
Demo skupi się na użyciu technik mieszanych na kolorowym papierze oraz wykorzystaniu przestrzeni negatywnych. Nacisk zostanie postawiony na użyciu ograniczonej palety kolorów, pokazane zostanie jak mieszać plamy kolorów z liniami i pociągnięciami pędzla. Podczas dema styl będzie pełen spontaniczności i wolności.
Wstęp wolny. Demo w języku angielskim.
O prowadzącym
Maru Godas - Urodziła się w Barcelonie w 1966 roku. Z wykształcenia grafik, prowadzi własne studio graficzne w swoim mieście oraz jest aktywną członkinią grupy Urban Sketchers. Jej prace znalazły się w publikacjach takich jak National Geographic czy Planeta.
W wolnym czasie Maru tworzy gwaszem i olejami, aktualnie pracuje jako ilustratorka. Ciągle ekspoloruje nowe techniki: atramenty, akwarele, kredki...
Instagram: marugodas
Anna Iudina - Wrażenia Pastelowe: Uchwyć Czar Starego Rynku
Na pokazie zostanie zaprezentowany osobisty podejście do rysowania z natury, metoda szukania kompozycji oraz oddawania światła i atmosfery miejsca.
Krok po kroku zobaczysz metody tworzenia pracy w technice pasteli, różnorodne techniki i narzędzia do nakładania i mieszania kolorów w celu uzyskania wyrazistych efektów.
Wstęp wolny.
O prowadzącym
Anna Iudina - Artystka urodzona w Syberii. Długa graficzna zima oraz krótkie, kolorowe lato zainspirowały ją do tworzenia dzieł pełnych koloru. Jej twórczość jest zróżnicowana, pracuje w przeróżnych technikach graficznych i malarskich. Szkice odgrywają ważną rolę w jej twórczości, a jej ulubionym tematem jest człowiek.
Instagram: aiu_art
Laurie Mouret - Poświęcanie czasu na rysowanie ludzi
Podczas demo zaprezentowane będzie szkicowanie ludzi. Wyjaśnione zostanie jak szkicować to, co naprawdę widzimy a nie to, co nam się wydaje. Pokazane zostanie jak powoli zbudować szkic i jak ustalić priorytety w procesie tworzenia pracy.
Demo odbędzie się w formie dialogu z uczestnikami, z prezentacją szkicowania.
Wstęp wolny. Demo w języku angielskim.
O prowadzącym
Laurie Mouret - Odkryła urban sketching w 2012 roku i natychmiast pokochała taki rodzaj szkicowania. Samouk, który kocha pracować w czerni i bieli, poświęcając uwagę detalom.
Kocha szkicować ludzi, sceny pełne bałaganu oraz roślinność. Mieszka w Romanii.
Instagram: lau.rie.mrt
Iwona Flaszczyńska - Kolor jako barwna plama, niezależna od rysunku i jak można go wykorzystać do podkreślenia formy!
Rozwiązanie wybranego i przygotowanego uprzednio tematu, zilustrowane zdjęciami prac i demostracja na żywo, używając techniki akwareli, pitt oil oraz grafitów akwarelowych - watersoluble.
Wstęp wolny.
O prowadzącym
Iwona Flaszczyńska - ukończyła ASP w Warszawie. Otrzymała stypendium do Meksyku, gdzie ostatecznie mieszkała 4 lata, pracując przy ważnych projektach w konserwacji.
Od 1990 roku mieszka w Hiszpanii, gdzie zajmuje się nauczaniem i twórczością własną. Podróżowała wiele, głównie po krajach Ameryki Łacińskiej. Ma na swoim koncie wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych w Meksyku i Hiszpanii.
Od 2010 roku bierze aktywny udział w ruchu Urban Sketchers Barcelona. Uwielbia podróże, poznawanie innych kultur, góry i górskie marsze, plaże a przede wszystkim… rysowanie, które nieprzerwanie wyzwala w niej wielkie emocje!
Instagram: iwonaflaszczynska